De rol van een hypotheekadviseur

Briefing

Flexfront, serviceprovider voor financieel adviseurs, wilde  op een verrassende manier een van hun interne presentaties  beginnen.

Ze dachten daarbij aan een animatie van ongeveer 2 minuten. Uit tijdsoverweging ben ik daar in overleg net onder gaan zitten.

Er is dan ook veel met tekst geschoven om uiteindelijk de kern van de zaak over te houden.

Doel van het filmpje is om op een spannende wijze hypotheekadviseurs wakker te schudden dat door technologische ontwikkelingen hun professionele rol verandert. Om te overleven in deze disruptieve tijden moeten ze als nooit te voren inzicht hebben in de behoefte van klanten (mensen die een hypotheek willen afsluiten) en service bieden (als ze dat niet doen, dan onderscheiden adviseurs zich te weinig van technologische platforms waar je zelfstandig, zonder tussenkomst van een adviseur een hypotheek kunnen afsluiten). Inzicht in de klantbehoefte en aandacht voor service is belangrijker dan ooit.

 

Het moving storyboard

 

De hoofdrolspelers

Client: Flexfront

Script: Flexfront

Storyboard / animatie: Maarten Visser | Kijkem.nl

tools: illustrator | photoshop | After Effects | DUIK15.0

 

 Qurrent stijlonderzoek
Mijngarage.nl